domingo, 20 de noviembre de 2011

sensacions inexplicables


No sé perquè m’agrada pujar muntanyes, no sé perquè quan no hi sóc ja hi vull tornar.

Just avui torno de la muntanya,. Ha plogut, hi havia molta boira i una humitat molt alta, però si estava a gust. La tardor és un moment especial per anar a la muntanya; olora a mullat, a vida, té gust a esforç, a sacrifici, et deixa un record molt profund. Fa un moment estava sopant  i només pensava en els paisatges que he pogut admirar durant el cap de setmana, en els moments que he compartit amb altres persones, en la puresa de l’aire que he respirat i, de sobte he acabat de sopar i al passar al saló per anar a la meva habitació he mirat la TV de reüll. Estaven ensenyant un mapa de la jornada electoral. La mirada no ha durat més d’un segon, he girat el cap tot pensant  que tot anirà bé, que d’aquí poc tornaré a estar a la muntanya, lluny de la societat actual, lluny de la vida “normal”, lluny d’informacions banals. 

Ara estic assegut davant de l’ordinador, intentant escriure el que em passa pel cap, i ara hi reflexiono, em paro de veritat a pensar.

El resultat no m’agrada: la muntanya em crida, la societat em retén. Ara just començo a comprendre perquè els amants de la muntanya som tant incompresos. Valorem molt més les sensacions inexplicables que ens brinda l’entorn natural que qualsevol cosa produïda per l’ésser humà.  La tristesa s’apodera inevitablement de mi,  m’envaeix la por, la por a prendre decisions, la por a no fer el que realment vull, la por a mi mateix, als meus pensaments.  Crec que no sóc res, però m’equivoco. És simplement la mala sensació d’haver marxat d’un lloc màgic. Em recorre un malestar que indica que no estic al lloc on hauria d’estar, que em parla i em diu que corri, que corri en direcció a la muntanya, en direcció a la llibertat, la llibertat de veritat, absoluta.  
La comunió perfecte de l’habitant i l’hàbitat. 
La gran companyia de la soledat.  
L’alliberació d’un mateix.

2 comentarios:

  1. Molt bé nen!

    Això pinta bé!

    Molts ànims i a escriure! No t'ofusquis en voler escriure-ho tot, simplement escriu quan creguis que et toca!

    AMUNT, AMUNT!

    ResponderEliminar
  2. Com que no sóc partidari dels consells (malgrat de tant en tant en dono) i al no ser un cap gran entenimentat (malgrat m'hi faci passar) tinc ganes de donar la meva visió sobre algunes de les coses que comentes en aquest text tant passional.

    Per mi Guillem la llibertat que sento anant a la muntanya va totalment lligada a la consciència que adquireixo sobre mi mateix, la responsabilitat d'emprendre nous camins tan sols sota l'empar del que duc dins de la motxilla i les meves habilitats, bé, més les habilitats dels que hi som.
    A mi el que em va bé quan sento aquesta munió de sensacions juntes, contraposades i juganeres és escoltar-me, però no vull dir només escoltar-me els pensaments, sinó escoltar-me el cos, el cor i el cap, i quan ho faig, veig que totes aquestes coses que em semblaven inconnexes i divergents senzillament provenen de llocs diferents, però que un cop mirades totes juntes composen una dansa harmoniosa.

    És molt xulo que comencis un blog, em fa il·lusió poder-te seguir per aquí.

    Un petó i una abraçada des del turc.

    ResponderEliminar